4 Kasım 2007 Pazar

NE OLUYOR ANNE?


Dışarıya çıkamıyorum anne bugün,

Sokaklar kalabalık,

Ellerinde pankartlar

Yürüyorlar binlerce kişi.

Duyabiliyor musun seslerini?


Anne söylesene savaş ne demek?

Neden herkesin gözünü kan bürümüş.

Nasıl doğdu nefretleri insanların?

Bu haykırışlar neden ?

Neden ölmek ,

Neden öldürmek istiyorlar anne?


Kimse bizle konuşmuyor baksana

Sınıfta bile tek başıma oturuyorum,

Simidini paylaşmıyor artık arkadaşlarım?

Biz ne yaptık anne?

Kimseyi öldürmedik demi anne?


Bu gece uçamayacağım anne

Demirden kuşlar

Önümü kesecekler gene biliyorum

Uzak kalacağım bir süre

Güvercinlerimden, martılarımdan.


Kontrol noktalarını geçemiyorum anne

Kontrol ederlerken seni, beni, bizi.

Sis kaplamış her yeri

Önümü bile göremiyorum artık

Aydınlık günler ne zaman gelecek anne?

2 yorum:

Ayşe Marika Sağlam dedi ki...

anneye yakarışın, en içinden çıkılmaz anlarda bile ne çok şey demek olduğunu anımsıyorum hala.bazı anıştırmalar insanın içindeki girdaba kapılıp gitmesi demek.anne sesi,anneden beklenen bir tek işaret,nasıl bir tansıktı şimdi çok uzak bir anımsama..çocukların sokağa çıkamayacağı, kuşların kanatsız uçmaya çalışacakları, ağaçların çiçeksiz yaşlanacağı günler gelecek.bir anne sıcağı bile bunları yok saymaya yetermiş...

onur dedi ki...

annenin dizlerinin dibine çöküp ağlamak kimseden utanmadan çekinmeden, ve şikayet edebilmek herşeyi özgürce acaba kim ne der korkusundan uzak.ve anlattıklarına aldığın sıcak bir gülümseme, nazik bir saç okşaması,alnına konan sıcak bir öpücük. ve onun yokluğunu hissettiğin zamanların soğukluğu bedeninde seni üşüten...